Welke concrete duurzame maatregelen hebben jullie genomen om aan de Green Key-criteria te voldoen?
Ons traject voor het behalen van de Green Key verliep vrij soepel, omdat we binnen Hilton al een eigen systeem hebben om ons verbruik te monitoren en bij te houden, zodat we onze impact kunnen verminderen zonder in te leveren op het comfort van onze gasten. Voor het criterium rondom lokale voedsel- en drankselectie hebben we een doorlopend menu waarin lokale producten worden uitgelicht in ons WE ARE EDN-restaurant, evenals in onze koffiebar LOT61. Om de impact van het gebruik in de kamers te verminderen, hebben we een samenwerking met Hotels for Trees, waarbij gasten de keuze krijgen om de tussentijdse schoonmaak over te slaan zodat er in plaats daarvan een boom wordt geplant. We begrijpen dat alle kleine veranderingen samen een grote impact creëren.
Hoe reageren jullie gasten op de duurzame initiatieven en het feit dat jullie Green Key-gecertificeerd zijn?
We merken dat de interesse van gasten in hotels met duurzame initiatieven groeit. Met een goed erkend duurzaamheidskeurmerk zoals Green Key kunnen we gasten verzekeren dat we hun streven naar het verminderen van onze gezamenlijke impact delen.
Welke uitdagingen kwamen jullie tegen tijdens het verduurzamingsproces, en hoe hebben jullie deze overwonnen?
Er zijn enkele zeer specifieke normen binnen de keuring van Green Key waarvoor we ons goed moesten voorbereiden voorafgaand aan de inspecties. We zijn echter geen grote uitdagingen tegengekomen, behalve dat we een paar kleine aanpassingen moesten doen met betrekking tot de beschikbaarheid van herbruikbare of afhaalopties voor onze gasten.