NH Hotel Group erkend als een van de duurzaamste bedrijven ter wereld

Sam-ranking_linkedindinsdag 12 januari 2021

• Het bedrijf stijgt twee plaatsen in de SAM-ranglijst en plaatst zichzelf daarmee in de top 3 van de hospitality sector.

• NH Hotel Group is tevens beoordeeld door het prestigieuze Carbon Disclosure Project (CDP)  met een 'B'-rating.

NH Hotel Group onderscheidt zich als een van de meest duurzame leiders in de hospitality sector. Na voor de tweede keer beoordeeld te zijn in de SAM Corporate Sustainability Assessment (CSA), staat het bedrijf op de derde plaats van de meest duurzame hotelbedrijven ter wereld. SAM is een investeringsmaatschappij op het gebied van duurzaamheid, dat bedrijven evalueert die deel uitmaken van de Dow Jones Sustainability Index. NH Hotel Group heeft zich op deze manier gevestigd als een van de meest duurzame bedrijven in hun vakgebied.

Wereldwijde erkenning

SAM evalueert jaarlijks de bedrijven die zich bezighouden met ontwikkeling op het gebied van duurzaamheid, waarbij de nadruk vooral ligt op drie factoren: economie, sociaal en milieu. In deze uitgebreide evaluatie is NH Hotel Group bekroond als de beste in de branche in negen van de 23 geëvalueerde criteria. In zes van de categorieën behaalde NH Hotel Group zelfs de hoogst mogelijke score: Customer Relationship Management, Fiscal Strategy, Environmental Report, Climate Strategy, Social Report en Development of Human Capital.

De gehele evaluatie is hier terug te vinden. Ook heeft het bedrijf een B-rating ontvangen van de Carbon Disclosure Project (CDP) Climate Change Index, een internationale non-profitorganisatie die duurzaamheid promoot.

“Duurzaamheid is erg belangrijk in de bedrijfsvoering van NH Hotel Group”, aldus Maarten Markus, Managing Director Northern Europe. “Ik ben erg trots op deze beoordelingen: ze motiveren ons om in 2021 nog meer focus te leggen op maatschappelijk verantwoord ondernemen. We maken ons op voor een duurzame toekomst om zo onze voorbeeldfunctie binnen de hotellerie te behouden.”

Duurzaamheid als kernwaarde

NH Hotel Group positioneert zich als een verantwoordelijk en duurzaam bedrijf. Dit wordt weerspiegeld in het Corporate Social Responsibility plan van de hotelketen, waarin alle doelstellingen en plannen met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen staan. Hierin is duurzaamheid gepositioneerd als belangrijke kernwaarde. De Sustainable Business jaarrapporten vind je hier. Ook in 2021 zal NH Hotel Group weer nieuwe stappen ondernemen om zich te ontwikkelen in duurzaam en milieuvriendelijk ondernemen.

Over NH Hotel Group

NH Hotel Group is een gevestigde multinationale speler en een toonaangevende operator van hotels op stedelijke locaties in Europa en Amerika. NH Hotel Group exploiteert meer dan 350 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks. Bezoek onze newsroom voor persberichten en afbeeldingen in hoge resolutie.

« Terug

Accommodaties & bedrijfsgroepen

Laatste nieuws Green Key

Stichting KMVK zoekt nieuwe bestuursvoorzitter

Logo KMVKwoensdag 05 mei 2021 Deze vrouw of man is voorzitter van het bestuur van Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK). De stichting bestaat uit vertegenwoordigers van brancheverenigingen KHN, HISWA-RECRON... Lees verder

Green Key Nederland nu ook te volgen via LinkedIn

LinkedIn-iconwoensdag 05 mei 2021 U kunt het laatste nieuws over duurzaam toerisme, maatschappelijk verantwoord ondernemen en Green Key nu ook volgen via onze LinkedIn pagina. Volg ons via: ... Lees verder

Landal GreenParks voor vierde keer op rij meest duurzame reismerk van Nederland

1920_landalmarkerwaddendinsdag 30 maart 2021 Voor het vierde jaar op rij is Landal GreenParks verkozen tot het meest duurzame reismerk van Nederland in de categorie Travel & Tourism. Dat is de uitkomst van de Sustainable Brand Index van ... Lees verder